Of course, it could have been more flattering ….
but K-456
was the first robot in the 1960s that did not only walk, talk, and wave its arms, but also excreted white beans.
1982 ended this era: K-456 was run over by a taxi-cab in New York City.

Nam June Paik (1932 – 2006) was known as pioneer in video and media art, and considered as one of the most influential artists of the 20th century.

:::

Natürlich hätte es vorteilhafter sein können….
aber K-456
war der erste Roboter, der nicht nur laufen, sprechen und die Arme bewegen konnte, sondern auch weiße Bohnen ausscheiden.
1982 war allerdings damit Schluss: K-456 wurde in New York City von einem Taxi überfahren.

Nam June Paik (1932 – 2006) gilt nicht nur als Begründer der Video- und Medienkunst, sondern wurde 1999 zu den einflussreichsten Künstlern des 20. Jahrhunderts gewählt.